Rettelser og tiltag på bmwforum.dk

Nyheder fra og på bmwforum.dk
Besvar
Brugeravatar
Martin Rubeksen
Grundlægger
Indlæg: 2134
Tilmeldt: 30 jun 2008, 13:15
Bil: BMW 520d Touring LCI 2014
Geografisk sted: Sejs, Silkeborg

Rettelser og tiltag på bmwforum.dk

Indlæg af Martin Rubeksen » 20 dec 2011, 10:47

Her vil jeg prøve at skabe lidt overblik over hvad der bliver ændret i og tilføjet af forskellige funktioner m.m. på bmw1.dk

Da dette jo er et helt nyt sted vil der uden tvivl komme nogle rettelser og nye funktioner undervejs som vi finde fejl og nye muligheder i dette smarte board system.

[27-07-2008]

Jeg har i dag tilføjet feltet "Alder" under profil opsætningen, en mindre ting men alligevel :)

Alder feltet vil i øvrigt også fremgå under ens indlæg i venste side under ens "Bil" tekst.

Alle forslag til ændringer eller forbedringer er naturligvis meget velkommen.

[28-07-2008]

Tilføjet nogle nye udvalgte smileys til smileys listen.

[04-08-2008]

Der er nu mulighed for avatars på sin profil, disse kan have størrelser fra 20x20 til 90x90 pixels.

[07-08-2008]

Ændret i rang orden og rang titler, disse er nu som herunder.
rang.jpg
Disse vil muligvis blive ændret igen i fremtiden, på samme tid er forslag hertil meget velkommen.

[20-08-2008]

Ændret antal tegn i henholdsvis "Bil" og "Signatur" felterne under profil opsætning fra 20 til 30 tegn for "Bil" og fra 250 til 500 tegn i "Signatur"

[16-04-2009]

Oprettet "Downloads" afdeling under Diverse sektionen, vil blive brugt udelukkende til BMW relevante downloads, har du nogle du mener er relevante så kontakt mig endelig :)

[11-05-2009]

Oprettet "Træf" afdeling under "BMW 1 Serien" sektionen, med det formål at samle alle informationer omkring diverse træf arrangementer, og forhåbenligt få lavet nogle flere af disse i fremtiden :mrgreen:

[14-05-2009]

Ændring (inkl. oprydning) af diverse bruger og forum tilladelser samt oprettelse af ny grupper hertil for bedre overblik.
Hvis nogle oplever problemer med manglende rettigheder eller lignende så kontakt mig venligst via pb :)

Tilføjelse af "Fødselsdages liste" på forsiden under "Hvem er online"

[22-07-2009]

Tilføjet nyt forum "Ris/Ros & Forslag" under "Om bmw1.dk", til (ja, rigtigt gættet), ris, ros og forslag til forbedringer af bmw1.dk.

Jeg er især interesseret i forslag til forbedringer, hvis i har nogle, så kom endelig med dem :)

[24-07-2009]

Omdøbt "Offtopic fun stuff" forummet til "Offtopic" med henblik på at kunne indeholde offtopic emner generelt.

[01-08-2009]

Ændret tilladelses rettighederne for "Galleri" sektionen så kun medlemmer (der er logget ind vel og mærke) kan se dette underfora, samme er i øvrigt pt. også gældende for Download sektionen.

Update: Sektionerne "Ris/Ros & Forslag", "Træf & arrangementer og "Køb/Salg" er nu også kun synlige for medlemmer.

[05-08-2009]

Oprettet bmw1.dk gruppe på facebook (just for the fun of it)

[05-08-2009]

Opdateret phpbb systemet til nyeste version, forhåbenligt korrekt og uden fejl, oplever i fejl eller anderledes opførsel på sitet, så giv venligst besked herom til mig straks.

Tak på forhånd.

Update: Det viste sig at jeg selv fandt de første par fejl, og efter lidt fejlsøgning på google ser disse ud til at være blevet løst, i bedes dog venligst stadig melde om fejl og problemer hvis i oplever disse efter denne opdatering.

En uventet fejl som dog er uden betydning er at vores logo og topbanner gik tabt i forbindelse med opdateringen, og er blevet erstattet med standarden, disse får jeg Anders til at indsætte igen asap (hvilket bliver engang han er retur fra Skanderborg festival) :)


Update (igen):

Det er desværre lige gået op for mig at en del af de uploadet billeder under diverse emner ikke virker korrekt mere.

Fejlen skyldes at jeg overførte data fra bmw1.dk ftp serveren i ascii mode, frem for binær mode, hvilket (åbenbart) har en negativ effekt på nogle filer.

Da jeg overførte hele sitet i forbindelse med opdateringen tidligere i dag, var jeg ikke klar over dette, og jeg har desværre derfor ikke de originale filer til rådighed længere, jeg har derfor beklageligvis ingen mulighed for at løse dette problem.

Dette beklager jeg naturligvis dybt, og undskylder for alle genere det må medfører.

Fejlen har ingen effekt på billeder som bliver uploadet fremover.

Update (igen igen):

Jeg har oprettet en support sag hos vores udbyder med henblik på at få genskabt nogle data fra inden opdateringen i går, således vi kan få fikset problemet med de manglende uploaded billeder.

Ingen status pt. på om dette overhovedet er muligt desværre.

[09-08-2009]

Vores udbyder har meldt tilbage at det ikke er muligt at få genskabt de data vi ønsker, fejlen som berører alle jeres billeder (uploadet før d. 05-08-2009) er derfor desværre permanent. :(


[01-10-2009]

Genindsat vores frække bmw1.dk top billede/logo (tak til Anders for hjælpen :mrgreen: )

[04-04-2010]

Tilføjet rss feed (til test!) på adressen "http://www.bmw1.dk/rss.php"

[25-04-2010]

Tilføjet "Tapatalk”: Hvilket giver muligheden for at tilgå forummet fra mobile enheder som f.eks. iPhone, BlackBerry, Android og nogle Nokia telefoner, tak til Koch for denne idé! :)

[29-04-2010]

Tilføjet mulighed for ”Prosilver SE” tema (kan vælges via Kontrol panel -> Boardindstillinger -> Min boardtypografi), bemærk dog at top banner logo mangler og måske aldrig kommer :mrgreen:

Personligt synes jeg en del bedre om dette tema end standarden, men alt er jo smag og behag og Prosilver SE temaet vil derfor ikke blive lavet standard for alle.

[26-05-2010]

Aktiveret "visuel bekræftelse" ved tilmelding/oprettelse af bruger på bmw1.dk, da der er begyndt at komme en del falske oprettelser med suspekte navne og email adresser.

[18-11-2010]

BMW 3 kategori og sektioner oprettet som forsøg, nu må vi se om der kommer nogle 3 serie ejere herind med tiden.
bmw3.dk domænet burde virke snarest.

"Træf & arrangementer" flyttet til "Diverse" kategorien, så denne dække over både 1 og 3 serierne.

Et kort ord om nedetid vi har haft fra mandag aften til onsdag middag: Skyldes manglende betaling til DK Hostmaster :mrgreen:

[09-03-2011]

ICE (In-Car Entertainment) kategori oprettet.

[09-03-2011]

phpbb opdateret til nyeste version, primært for at kunne bruge CAPTCHA Q&A feature, da vi pt. får 10 nye fake oprettelser om dagen.

Med CAPTCHA Q&A skal der besvares et spørgsmål ved konto oprettelse, hvilket burde udelukke disse spam bots. (I hope)

[20-12-2011]
Oprettet "DIY" område under "Diverse", til guides og vejledninger mv.

[11-11-2017]
Opdateret phpBB fra v3.0.9 til v3.2.1 (groft sagt fra 2011 til 2017).
Flyttet/udvidet site fra bmw1.dk og bmw3.dk til bmwforum.dk, alle serier er nu velkomne.
Omstruktureret forum baseret på mængde af trafik og indlæg (for at undgå tomme/inaktive forums).

[15-11-2017]
Rettet forum rettigheder, da alle normale bruger konti kun kunne se Nyheder, Køb & Salg samt Download kategorierne.

[12-12-2019]
Opdateret PHPbb til v3.2.8 grundet opdatering af PHP på vores webhotel, der gav kode fejl på siden.
BMW 520d Touring M-Sport LCI SCHWARZ II:
Udstyr: Komfort adgang, Panorama tag, Komfortsæder i sort læder med hukommelse, varme og ventilation, El-ratstamme med hukommelse, Adaptive Xenon med HBA, Klima, iDrive Pro, DAB+, Bluetooth, Anthrazit loft, Surround View, Connected Drive, El-bagklap, Harman/Kardon Surround, udvidet Instrument Cluster, 18" M-Sport

Udbrændte på motorvejen medio Juli 2018 :cry:

Besvar